Arkadiusz Zdziebko | wsparcie w sprzedaży i marketingu B2B dla firm usługowych

B2B Sales & Marketing & Operations
B2B Sales & Marketing & Operations

Audyt oferty handlowej

Twoja oferta handlowa to nie tylko dokument – to Twoja wizytówka oraz potwierdzenie, że dobrze zrozumiałeś potrzeby klienta.
Czy jesteś pewien, że Twoja oferta jest dla niego zrozumiała, wyróżnia się na tle konkurencji i ułatwia podjęcie decyzji?
Dzięki audytowi oferty handlowej pomogę Ci zamienić ją w narzędzie wspierające proces sprzedaży!

Czym jest oferta handlowa?

Oferta handlowa to jeden z kluczowych elementów procesu sprzedaży usług w B2B. Jest ona swego rodzaju potwierdzeniem: w jakim stopniu zrozumiałeś, co boli klienta; jak wygląda jego aktualna sytuacja, oraz jak chcesz to rozwiązać swoim rozwiązaniem/usługą. 

Na pewno nie jest tak, że oferta ma największy wpływ na decyzję klienta, bo ma na nią wiele różnych czynników jak, chociażby pierwszy kontakt. 
Ale zdecydowanie jest jednym z kamieni milowych, który albo Cię przybliża do wygrania szansy sprzedażowej, albo oddala. 

Dlatego istotne jest, aby oferta była przygotowywana dla klienta w sposób zrozumiały, czytelny oraz przede wszystkim-była o kliencie i jego problemach, a mniej o Tobie! 

I tutaj zaczynają się problemy, gdyż wiele ofert jest kompletnie niezrozumiałych przez klientów. 

Najczęstsze błędy w ofertach handlowych B2B:

Z moich doświadczeń wynika, że wiele ofert handlowych nie spełnia swojej roli z powodu powtarzających się błędów:

  • Nieodpowiednia struktura dokumentu
    Klienci często gubią się w długich i chaotycznych ofertach, co zniechęca do działania.

  • Skupienie na własnej firmie zamiast na potrzebach klienta
    Oferta powinna koncentrować się na rozwiązaniach problemów klienta, a nie na Twoich osiągnięciach.

  • Przeładowanie treści
    Zbyt szczegółowe opisy usług mogą przytłaczać i powodować, że kluczowe informacje giną w gąszczu tekstu.

  • Niejasne przedstawienie ceny
    Brak klarowności w wycenie budzi wątpliwości i może zniechęcić do dalszych rozmów.

  • Brak wyraźnego CTA
    Klient nie wie, jaki powinien być kolejny krok, co osłabia skuteczność oferty.

Czym jest audyt oferty handlowej?

Jednym z możliwych rozwiązań na poprawę powyższych błędów, jest przeprowadzenie profesjonalnego audytu oferty handlowej. 

Audyt oferty to analiza, która pozwala na ocenę skuteczności oferty i identyfikację obszarów, które wymagają poprawy. W ramach audytu analizujemy następujące elementy:

  1. Treść oferty:
    czy jest jasna, czytelna i przekonująca?
  2. Forma oferty:
    czy jest estetyczna i profesjonalna.

     

  3. Dostosowanie oferty do potrzeb klientów:
    czy oferta odpowiada na potrzeby i oczekiwania klientów?

     

  4.  Najczęstsze błędy w ofertach:
    czy oferta nie zawiera błędów, które mogą zniechęcić klienta?

Korzyści?

Audyt oferty handlowej może przynieść następujące korzyści:

  1. Zwiększenie skuteczności oferty:
    audyt pozwoli na identyfikację obszarów, które wymagają poprawy, a w rezultacie na zwiększenie skuteczności oferty.
  2. Poprawa sprzedaży:
    poprawna oferta handlowa może przyczynić się do wzrostu sprzedaży.
  3. Zwiększenie zadowolenia klientów:
    dobrze przygotowana oferta może przyczynić się do zwiększenia zadowolenia klientów.

Proces audytu oferty handlowej:

ANALIZA OFERTY

Poproszę Cię o przesłanie 3 ostatnich ofert, które były przedstawiane klientowi. Przesłane materiały zostaną odpowiednio przeanalizowane, aby zdiagnozować, które elementy są do poprawy, czego nie powinno tam być etc.

01

PRZYGOTOWANIE RAPORTU

Po wykonanej analizie oferty otrzymasz raport ze wskazaniem krytycznych obszarów, wyjaśnieniem, dlaczego są one krytyczne oraz propozycją zastosowania innych elementów, które mogą przyczynić się do zwiększenia skuteczności.

02

SPOTKANIE OMAWIAJĄCE

Zakończeniem audytu będzie wspólne spotkanie online, na którym przejdziemy sobie przez cały dokument i go omówimy. Będzie to również szansa dla Ciebie na dodatkowe pytania, które mogą pojawić się w trakcie całego procesu.

03

Ile to kosztuje i trwa?

Koszt audytu oferty handlowej jest uzależniony od kilku zmiennych i zazwyczaj jest ustalany indywidualnie.
Natomiast, zazwyczaj jest to koszt od 1000 zł do 2500 zł netto 
Czas trwania: ok 10 dni roboczych (od złożenia zamówienia). 
Płatność: 50% zaliczki, 50% po zrealizowaniu audytu. 

Blog
Blog

Pigułka wiedzy o sprzedaży i marketingu B2B

Znajdziesz tu treści z zakresu sprzedaży, marketingu oraz rozwoju
biznesu w B2B. Głównie w kontekście sprzedaży usług.