Sprzedaż B2B w firmach MŚP – największe wyzwania i bolączki!
Odkryj największe wyzwania w sprzedaży B2B dla MŚP. Dowiedz się jak zaplanować proces...
Arkadiusz Zdziebko | wsparcie w sprzedaży i marketingu B2B dla firm usługowych
Twoja oferta handlowa to nie tylko dokument – to Twoja wizytówka oraz potwierdzenie, że dobrze zrozumiałeś potrzeby klienta.
Czy jesteś pewien, że Twoja oferta jest dla niego zrozumiała, wyróżnia się na tle konkurencji i ułatwia podjęcie decyzji?
Dzięki audytowi oferty handlowej pomogę Ci zamienić ją w narzędzie wspierające proces sprzedaży!
Oferta handlowa to jeden z kluczowych elementów procesu sprzedaży usług w B2B. Jest ona swego rodzaju potwierdzeniem: w jakim stopniu zrozumiałeś, co boli klienta; jak wygląda jego aktualna sytuacja, oraz jak chcesz to rozwiązać swoim rozwiązaniem/usługą.
Na pewno nie jest tak, że oferta ma największy wpływ na decyzję klienta, bo ma na nią wiele różnych czynników jak, chociażby pierwszy kontakt.
Ale zdecydowanie jest jednym z kamieni milowych, który albo Cię przybliża do wygrania szansy sprzedażowej, albo oddala.
Dlatego istotne jest, aby oferta była przygotowywana dla klienta w sposób zrozumiały, czytelny oraz przede wszystkim-była o kliencie i jego problemach, a mniej o Tobie!
I tutaj zaczynają się problemy, gdyż wiele ofert jest kompletnie niezrozumiałych przez klientów.
Z moich doświadczeń wynika, że wiele ofert handlowych nie spełnia swojej roli z powodu powtarzających się błędów:
Nieodpowiednia struktura dokumentu
Klienci często gubią się w długich i chaotycznych ofertach, co zniechęca do działania.
Skupienie na własnej firmie zamiast na potrzebach klienta
Oferta powinna koncentrować się na rozwiązaniach problemów klienta, a nie na Twoich osiągnięciach.
Przeładowanie treści
Zbyt szczegółowe opisy usług mogą przytłaczać i powodować, że kluczowe informacje giną w gąszczu tekstu.
Niejasne przedstawienie ceny
Brak klarowności w wycenie budzi wątpliwości i może zniechęcić do dalszych rozmów.
Brak wyraźnego CTA
Klient nie wie, jaki powinien być kolejny krok, co osłabia skuteczność oferty.
Jednym z możliwych rozwiązań na poprawę powyższych błędów, jest przeprowadzenie profesjonalnego audytu oferty handlowej.
Audyt oferty to analiza, która pozwala na ocenę skuteczności oferty i identyfikację obszarów, które wymagają poprawy. W ramach audytu analizujemy następujące elementy:
Audyt oferty handlowej może przynieść następujące korzyści:
Poproszę Cię o przesłanie 3 ostatnich ofert, które były przedstawiane klientowi.
Przesłane materiały zostaną odpowiednio przeanalizowane, aby zdiagnozować, które elementy są do poprawy, czego nie powinno tam być etc.
Po wykonanej analizie oferty otrzymasz raport ze wskazaniem krytycznych obszarów, wyjaśnieniem, dlaczego są one krytyczne oraz propozycją zastosowania innych elementów, które mogą przyczynić się do zwiększenia skuteczności.
Zakończeniem audytu będzie wspólne spotkanie online, na którym przejdziemy sobie przez cały dokument i go omówimy. Będzie to również szansa dla Ciebie na dodatkowe pytania, które mogą pojawić się w trakcie całego procesu.
Koszt audytu oferty handlowej jest uzależniony od kilku zmiennych i zazwyczaj jest ustalany indywidualnie.
Natomiast, zazwyczaj jest to koszt od 1000 zł do 2500 zł netto
Czas trwania: ok 10 dni roboczych (od złożenia zamówienia).
Płatność: 50% zaliczki, 50% po zrealizowaniu audytu.
Znajdziesz tu treści z zakresu sprzedaży, marketingu oraz rozwoju
biznesu w B2B. Głównie w kontekście sprzedaży usług.
Odkryj największe wyzwania w sprzedaży B2B dla MŚP. Dowiedz się jak zaplanować proces...
Jak content marketing może wspierać sprzedaż w B2B? PROCES SPRZEDAŻY B2B MARKETING B2B...
Dowiedz się, czym jest Account Based Marketing (ABM) i jak może wspierać sprzedaż...
Dowiedz się, jak skutecznie zwiększyć sprzedaż w agencji marketingowej, zdobywając nowych klientów i...