Arkadiusz Zdziebko | wsparcie w sprzedaży i marketingu B2B dla firm usługowych
to program, dzięki któremu uporządkujesz i ustandaryzujesz fundamenty sprzedaży w swojej firmie.
1. Dobór segmentów Twoich klientów, do których będziesz kierować działania sprzedażowe.
2. Wypracowanie Profilu Idealnego Klienta (ICP)
3. Określenie wartości, które Twoja firma może oferować dla konkretnych ICP.
1. Określenie kanałów komunikacji, przez które Twoja firma będzie docierać do potencjalnych klientów.
2. Opracowanie komunikatów, jakie Twoja firma będzie wykorzystywać do kontaktów z potencjalnymi klientami.
1. Ustalenie kryteriów kwalifikacji i dyskwalifikacji leadów.
2. Przygotowanie skryptów sprzedażowych z przykładowymi pytaniami, które będziesz zadawać w fazie Discovery oraz kwalifikacji leadów.
1. Stworzenie procesu sprzedażowego, który odpowiada procesowi zakupu Twojej persony. Określenie czynności, które powinny być realizowane pomiędzy poszczególnymi kamieniami milowym.
2. Dobór mierników, które będą wykorzystywane do monitorowania skuteczności procesu sprzedaży.
1. Konfiguracja systemu CRM wraz z określeniem zasad, jak go prowadzić, aby wyciągać z niego maksimum.
2. Dobre praktyki Customer Experience, zwiększające efektywność i skuteczność w sprzedaży usług w B2B.
Program jest w fazie rozwoju, więc czas pokaże, jakie elementy pojawią się tutaj w przyszłości.
Umów się na bezpłatną konsultację 17 minutową, aby sprawdzić, czy program
„Sprint Sprzedażowy” jest dla Ciebie!
ZWIĘKSZONE KOSZTY OPERACYJNE:
Chaos może prowadzić do zwiększonych kosztów, ponieważ Twoja firma traci cenny czas na nieefektywne działania, które finalnie przekładają się na koszty. Na przykład, jeśli w swoim procesie sprzedaży nie posiadasz kwalifikacji i dyskwalifikacji, to prawdopodobnie rozmawiasz z klientami, którzy finalnie i tak nie kupią. Tworzysz estymacje, wysyłasz oferty, a tam – cisza. Wszystkie te działania finalnie generują koszty i to często nie małe.
KIEPSKA OBSŁUGA KLIENTA:
Chaos w sprzedaży oraz organizacyjny może prowadzić do złej obsługi klienta. Brak odpowiedzi na telefony czy maile przekłada się na doświadczenia Twojego klienta. Każdy z takich małych elementów, wpływa na jego poziom zaufania do Ciebie. A jeśli ma on negatywne odczucia, będzie mu ciężko zaufać, aby wejść we współpracę przy złożonym projekcie, który z reguły jest obarczony sporym ryzykiem projektowym.
PROBLEMY W SPRZEDANYCH PROJEKTACH:
Zaskoczony? Ehh, nie Ty jeden. Tak, chaos w sprzedaży ma bardzo dużą korelację w problemach w projektach na etapie realizacji.
Jeśli sprzedajesz wszystko i do wszystkich, obiecujesz różne cuda, aby tylko sprzedać, to dość często sprzedajesz problemy w projektach. Warto robisz retrospekcje z projektów, z jakim rodzajem klientów warto współpracować, a z jakim nie.
*Zerknij na artykuł: „Jak nie sprzedawać problemów w projektach”
UTRATA KLIENTÓW:
Chaos może prowadzić do utraty klientów, którzy będą niezadowoleni z jakości obsługi. Należy brać pod uwagę, że złożone usługi są dość często kosztowne, oraz trwają długo. Dlatego, każdy z klientów omija partnerów, z którymi będzie się ciężko pracować. Nikt nie chce marnować czasu oraz pieniędzy, na nieefektywną współpracę. A niestety (albo stety) proces zakupowy i sprzedażowy jest swego rodzaju testem, jak dana firma funkcjonuje operacyjnie.
Przykładowe statystyki:
*Źródła:
„The Impact of Process Excellence on Business Performance”, Harvard Business Review, 2018
„The State of the Process Management Market”, Gartner, 2022
„The Business Value of Process Improvement”, McKinsey & Company, 2021