Arkadiusz Zdziebko | wsparcie w sprzedaży i marketingu B2B dla firm usługowych

Sprint sprzedażowy: ​

to program, dzięki któremu uporządkujesz i ustandaryzujesz fundamenty sprzedaży w swojej firmie.

Zdjęcie przedstawiające usługę Sprint Sprzedażowy

Cel programu:

  • Uporządkowanie i ustandaryzowanie fundamentów sprzedaży w Twojej firmie, m.in.:
    – określenie profilu idealnego klienta, 
    – wybranie segmentów, do których warto kierować działania, 
    – określenie metod kwalifikacji oraz dyskwalifikacji leadów, 
    – i wiele innych, które posłużą do uporządkowania Twojej sprzedaży. 
  • Stworzenie procedur, checklist oraz zasad, dzięki którym wszyscy zaangażowani w proces sprzedaży, będą wiedzieć, w jaki sposób mają pracować. 
  • Zrozumienie, w jaki sposób Twoja firma powinna prowadzić sprzedaż. 

Dla kogo JEST ten program:

  • Dla właścicieli firm usługowych, którzy przymierzają się do zatrudnienia pierwszej osoby do sprzedaży. 
  • Dla właścicieli firm usługowych, którzy mają już pierwszego handlowca, ale sprzedaż i działania operacyjne są chaotyczne
    i nieprzewidywalne. 
  • Dla firm sprzedających złożone oraz dedykowane usługi w B2B w długich cyklach sprzedażowych, gdzie zamknięcie deala nie kończy się jednym spotkaniem oraz wysłaną ofertą na maila. 
  • Dla osób, które są w stanie się zaangażować w 100% w program oraz wykonywać pracę domową pomiędzy Sprintami. 

Dla kogo NIE JEST ten program:

  • Dla firm, którym nie zależy przewidywalnej sprzedaży oraz przychodach. 
  • Dla firm, które oczekują szybkich wyników w sprzedaży z użyciem „magicznej różdżki”.
  • Dla  firm, które wieżą w magiczne relacje i tylko na tym opierają swoje podejście do sprzedaży. 
  • Dla osób, które NIE SĄ w stanie się zaangażować w 100% w program oraz wykonywać pracę domową pomiędzy Sprintami. 

Kamienie milowe programu:

SPRINT 1

1. Dobór segmentów Twoich klientów, do których będziesz kierować działania sprzedażowe.

2. Wypracowanie Profilu Idealnego Klienta (ICP)

3. Określenie wartości, które Twoja firma może oferować dla konkretnych ICP. 

SPRINT 2

1. Określenie kanałów komunikacji, przez które Twoja firma będzie docierać do potencjalnych klientów.

2. Opracowanie komunikatów, jakie Twoja firma będzie wykorzystywać do kontaktów z potencjalnymi klientami. 

SPRINT 3

1. Ustalenie kryteriów kwalifikacji i dyskwalifikacji leadów.

2. Przygotowanie skryptów sprzedażowych z przykładowymi pytaniami, które będziesz zadawać w fazie Discovery oraz kwalifikacji leadów. 

SPRINT 4

1. Stworzenie procesu sprzedażowego, który odpowiada procesowi zakupu Twojej persony. Określenie czynności, które powinny być realizowane pomiędzy poszczególnymi kamieniami milowym. 

2. Dobór mierników, które będą wykorzystywane do monitorowania skuteczności procesu sprzedaży.  

SPRINT 5

1. Konfiguracja systemu CRM wraz z określeniem zasad, jak go prowadzić, aby wyciągać z niego maksimum.  

2. Dobre praktyki Customer Experience, zwiększające efektywność i skuteczność w sprzedaży usług w B2B. 

SPRINT 6

Program jest w fazie rozwoju, więc czas pokaże, jakie elementy pojawią się tutaj w przyszłości. 

W programie masz dostęp do:

  • Spotkań ze mną co dwa tygodnie (ok 3 godziny co 2 tyg). 
  • Dostępu do mojej wiedzy oraz doświadczenia z ponad 5-letniej pracy w sprzedaży B2B w sprzedaży złożonych usług (dedykowane aplikacje webowe i mobilne, zaawansowane strony internetowe, wdrożenia ERP) 
  • Pomiędzy spotkaniami dostęp poprzez Slack z gwarancją odpowiedzi na Twoje zapytanie w przeciągu 24 godzin.

Współpraca odbywa się poprzez:

  • Narzędzie do prowadzenia projektów oraz notatek (Asana)
  • Google Meet (spotkania online)
  • Slack (komunikacja asynchroniczna)
  • Miro (praca kreatywna)

Brzmi interesująco?Pogadajmy o szczegółach:

Umów się na bezpłatną konsultację 17 minutową, aby sprawdzić, czy program
„Sprint Sprzedażowy” jest dla Ciebie! 

Korzyści ze wzięcia udziału w programie:

  • WZROST EFEKTYWNOŚCI SPRZEDAŻY: 
    Po uporządkowaniu i ustandaryzowaniu procesów sprzedażowych będziesz mógł szybciej i łatwiej zdobywać nowych klientów.

  • ZWIĘKSZENIE LICZBY KLIENTÓW: 
    Dzięki lepszemu zrozumieniu potrzeb klientów będziesz mógł skuteczniej do nich docierać i przekonywać ich do korzystania z Twoich usług.

  • ZWIĘKSZENIE PRZYCHÓD ORAZ MARŻOWOŚCI: 
    Wzrost efektywności sprzedaży i liczby klientów przełoży się na wzrost przychodów w Twojej firmie oraz zwiększonej marżowości na pojedynczej wygranej szansie sprzedażowej. 

  • UDANE REKRUTACJE:
    Dzięki uporządkowanym procesom w sprzedaży łatwiej będzie Ci zrozumieć, kogo potrzebujesz zatrudnić (tzn. jakich kompetencji oraz umiejętności). 

Jakie są konsekwencje braku standaryzacji sprzedaży w firmach?

  • ZWIĘKSZONE KOSZTY OPERACYJNE:
    Chaos może prowadzić do zwiększonych kosztów, ponieważ Twoja firma traci cenny czas na nieefektywne działania, które finalnie przekładają się na koszty. Na przykład, jeśli w swoim procesie sprzedaży nie posiadasz kwalifikacji i dyskwalifikacji, to prawdopodobnie rozmawiasz z klientami, którzy finalnie i tak nie kupią. Tworzysz estymacje, wysyłasz oferty, a tam – cisza. Wszystkie te działania finalnie generują koszty i to często nie małe. 

  • KIEPSKA OBSŁUGA KLIENTA:
    Chaos w sprzedaży oraz organizacyjny może prowadzić do złej obsługi klienta. Brak odpowiedzi na telefony czy maile przekłada się na doświadczenia Twojego klienta. Każdy z takich małych elementów, wpływa na jego poziom zaufania do Ciebie. A jeśli ma on negatywne odczucia, będzie mu ciężko zaufać, aby wejść we współpracę przy złożonym projekcie, który z reguły jest obarczony sporym ryzykiem projektowym. 

  • PROBLEMY W SPRZEDANYCH PROJEKTACH:
    Zaskoczony? Ehh, nie Ty jeden. Tak, chaos w sprzedaży ma bardzo dużą korelację w problemach w projektach na etapie realizacji.
    Jeśli sprzedajesz wszystko i do wszystkich, obiecujesz różne cuda, aby tylko sprzedać, to dość często sprzedajesz problemy w projektach. Warto robisz retrospekcje z projektów, z jakim rodzajem klientów warto współpracować, a z jakim nie. 
    *Zerknij na artykuł: „Jak nie sprzedawać problemów w projektach” 

  • UTRATA KLIENTÓW:
    Chaos może prowadzić do utraty klientów, którzy będą niezadowoleni z jakości obsługi. Należy brać pod uwagę, że złożone usługi są dość często kosztowne, oraz trwają długo. Dlatego, każdy z klientów omija partnerów, z którymi będzie się ciężko pracować. Nikt nie chce marnować czasu oraz pieniędzy, na nieefektywną współpracę. A niestety (albo stety) proces zakupowy i sprzedażowy jest swego rodzaju testem, jak dana firma funkcjonuje operacyjnie. 

    Przykładowe statystyki:

  • Według badania przeprowadzonego przez Harvard Business Review, firmy z dobrze zdefiniowanymi procesami są o 20% bardziej dochodowe niż firmy z niejasnymi procesami.
  • Inne badanie, przeprowadzone przez Gartner, wykazało, że firmy z dobrze zdefiniowanymi procesami są o 50% bardziej wydajne niż firmy z niejasnymi procesami.
  • Według raportu firmy McKinsey, firmy, które wdrożyły programy poprawy procesów, zwiększyły swoją produktywność o 15-25%.

    *Źródła: 
    „The Impact of Process Excellence on Business Performance”, Harvard Business Review, 2018
    „The State of the Process Management Market”, Gartner, 2022
    „The Business Value of Process Improvement”, McKinsey & Company, 2021